Whatever People Say



Banyak mulut banyaklah cerita yang ditokok tambah. Betul kata seorang pujangga kawanku ini, kita jangan lah dengar apa orang diperkatakan tentang seseorang perangai, masalah dan apa pun jua. Kita kena melaluinya dulu dan nilai apa yang diperkatakan orang itu. Bukan apa, orang kata itulah, inilah ini yang akan menyebabkan satu perasaaan yang akan wujud menyebakan kita sendiri jadi "low self esteem" dan menyebabkan kita benci dan tak suka seseorang. Apa pun jua, apa yang kita putuskan dan lakukan, just move on and dont look back. Just move, and solve it. 

My Random, Untitled Blog | via Tumblr


Moga apa yang kita putuskan ini mungkin ada hikmah di sebalik nya. Yela, kita diuji dengan kemampuan kita sendiri. Apa pun ujian yang menimpa kita InshaAllah dengan izinNya akan cuba selessai dan jangan terlalu nilai apa orang sekeliling katakan. Mungkin setakat untuk pandangan dan untuk sedapkan hati itu boleh diambil, tapi takut pula diri yang merana kan. 

whatever it is, fighting! fighting! fighting! you can do it my dear!! Doakan kejayaanku dalam menghadapi dugaan ini. Moga dipermudahkan dan selesai dengan jayanya. Bismillah. 

Tumblr  Fight for it.Keep Calm

Thanks for reading. Easily to drop comment here. Like also :)

0 Cakap Saya Jadi Engineer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...