REZEKI






Rezeki. Satu benda sering diperkatakan dan selalu dipersoalkan. Tiba-tiba terlintas bila terkena dekat diri sendiri kan. Kadang-kadang manusia ini tak pernah nak bersyukur dengan apa yang diberikan dan apa yang ada. 

Bila dapat result SPM. Misalnya. "Eh, dapat mana sambung belajar?". Alhamdulillah dapat sambung. Bila dah habis belajar. "Eh, kan dah abis belajar, tak kerja ke?". Bila dah dapat kerja, "Hai, kerja dah ada, bila pula nak kahwin nya? ". Dan bila sudah kahwin.."Dah setahun ekau kahwin ni ha, bila nak dapat anak? " Dan bila..sudah mendapat cahaya mata pertama, "Eh, anak tu teringin nak adik tu, bila nak tambah lagi? " dan seterusnya.....

Banyak kan siratan makanan   persoalan yang ditanya dan tak pernah diputus. Macam-macam. Kenapa lah sipolan ini belajar tinggi, kerja takde ke. Duk menganggur ke?. Ini semua rezeki. Rezeki ini bergantung kepada masing-masing. Ada yang dapat awal dan ada yang dapat lambat. Lambat itu bukan bermaksud apa-apa, cuma mungkin Allah nak uji sejauh mana dugaan ini untuk kita hadapi dengan tabahnya. 

Untuk murah rezeki kan. Kenalah selalu amalkan solat dhuha. Peringatan untuk diri sendiri dan rakan-rakan juga.











Thanks for reading. Easily to drop comment here. Like also :)

2 Cakap Saya Jadi Engineer:

suhailah hamid said...

Betul.konsisten buat dhuha utk murah rezeki.

Ania said...

Salam kenal! Saya dari team Kumpulbagi. Blognya nice.
Jika Anda mau mempromosikan blognya lagi dan share files dengan gampang kunjungi page kami di: www.kumpulbagi.com
Semuanya gratis, cepat dan tanpa limitasi. Anda bisa upload sebanyak files (audio, video, pdf, jpg, dll.), membuat koleksi berkas dan bagikan dengan lainya.
Coba servis kami tanpa registrasi:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...