TIMED TO EXPLORE ENGINEERIN

18 Jun 2010 : Aku terima berita yang amat mgejutkan aku. Yela kos yang akan membawaku masa depan yang bagaimana yang aku impikan. Hmm. Sangat2 terkejut bila buka link ni http://upu.mohe.gov.my. Haa?? Aku dapat Kejuruteraan ( Awam ). Mat saleh version Civil engineering. For the first impression, memang x taw pela benda ni dan x minta pun. Dalam 8th choice upu tu tiada pun senarai engineering. But I got it. Time memang lost sgt dan buntu. But anyway Thanks to God sebab Dia beri aku melanjutkan pelajaran. Mungkin ini rezeki aku. Alhamdulillah.

Tahap pertama memang sangat susah nak terima siap air mata menitis. Aku tidak tahu samada airmata kesedihan ataupun kegembiraan. Aku dapat kat UM ( Universiti Malaya). Orang kata U tu hebat n terkenal di Malaysia. Tiptop la juga. Memang sgt kecewa. But now I can reveal that feeling.

Yela sokongan daripada Ibuku, A.Salmah dan ayahku, Zakaria, Kawan2 yang banyak membantu terutama Syarafina, Huda dan tak lupe juga kpd dak Gemuk (yg tidak dilistkan, Harap Maaf ya). Kawan dari Mesir juga banyak membantu dan sedarkan aku tentang peluang2 yang banyak diluar n rezeki tu kat mana2 pun.

Bak kata Opah sedare aku : Ala. Minat tu boleh datang kemudian pikah. Papepun kita cuba dulu. Manalah tau rezeki ang kat situ ( Saya pegang kata2 tu)
Sekarang dengan besar hati dan tangan aku menerima kos ini dengan seadanya. Aku cuba mendalami dan mencintai kos ini dengan sepenuh hati supaya aku boleh berjaya pada masa depan nanti. Aku xnakla kecewakan parentku.


UM here I come ! Wait for me ya? 4th July. ^^


InsyaAllah, I will be An Engineer. Aminn.

P/s : Thanks to anyone that give me a lot of support to build my confidence and be a strong gurl.
Thanks a lot. Pray for me to face this challenge. ^^


Thanks for reading. Easily to drop comment here. Like also :)

0 Cakap Saya Jadi Engineer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...