K@UM 2011

Fuh~ berhabuk sudah belog ku ini. Dah lama x update2. To my setia reader..sorila ye.
Bukan malas utk mgupdate..cuma mggu ni agak "busy" sgt2. Maklumla sudah dekat final, semua dtg dgn byknye tutamanya assigment. Mmg mgancam kan bila semua dtg sekali gus and kene submit dlm keadaan serentak. Mana tak pusing kepala pikirkannye. Busy juga dlm mjayakan program Kampung Artistik Universiti Malaya walaupun hanya dlm part yg kecil shaja. 

K@UM ini dikenali sbg  Kampung Artistik Universiti Malaya yg merupakan program yg sgt unik dan tradisional di bawah Jabatan Drama, Pusat Kebudayaan, Universiti Malaya.


K@UM 2011 ini akan dianjurkan pada 6 dan 7 April 2011yang lalu di Dewan Tunku Canselor, UM dengan perasmiannya akan dilaksanakan oleh YBhg. Dato’ Seri Utama Dr. Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Malaysia.
Kampung Randai ini merangkumi aktiviti seperti Teater Randai, tarian, nyanyian, muzik, silat dan pidato adat. Upacara perasmian program tersebut akan dimeriahkan dengan beberapa aksi menarik dan unik yang akan dipertontokan kepada semua.
Antaranya Dramatari Berolek Gadang, Tari abstrak geduk, Silat Songsang, Tarian Lilin, Pukulan gendang, Tarian Zapin, Tarian Piring, Tumbuk emping, Pameran dan persembahan Monolog. Terdapat juga Randai Tunang Pak Dukun dan Tarian Endang yang akan mempersembahkan satu tarian yang amat unik dan menghiburkan.
KELAKARians


Like this pic. Bersma maharani dan minang2.

 Suke2~
 We with Eby Yus. Tbaiklah!!
 Ceritonyo..
 Adegan pijak kaca. Owww..
 suasana kampung yg dpt biangkitkan time tu. Fantastic!
 We Are One Team
Barisan pelakon yg mjayakan.

Pictures about the event...


p/s : Sgt2 awesome dan menarik! Suke sgt~ :)

Thanks for reading. Easily to drop comment here. Like also :)

1 Cakap Saya Jadi Engineer:

ezy.fia said...

wahh.. ade artis lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...