Ragam Bila Buat Kuih Raya

ok takde kaitan dengan gambar

Setiap tahun mesti terjadi macam ini. Rasanya mesti kamu semua pun sama situasti sebegini.  

Kalau nak buat kuih raya tu, mesti ramai-ramai sibuk menyibukkan diri dalam nak tolong buat kuih raya. Memang semak dan penuhla dapur. Ada yang nak pukul telur la, Ayak tepung, Kacau adunan *versi manual, Potong dadu kacang2. Buat tempek kuih nak bentukkan. Memang serabutla. Semua nak tolongkan. Yela ramai-ramai tolong cepat sikit kerja nak setel. 

Tapi.....sekejap je itu. Untuk 10 minit yang pertama.

Last....

Aku dan emak je yang setia menunggu untuk kuih raya ni siap. 

Saya jela penunggu setia kekasih setia oven. 



Adios. Update sementara tggu kuih masak. *kalau hangit naye je


Thanks for reading. Easily to drop comment here. Like also :)

12 Cakap Saya Jadi Engineer:

♥ MRS ZACKS ♥ said...

uittt hangus kueh tu kang. smpat lagiiii blogging. hehehehe :)

Aimifiqa said...

@♥ MRS ZACKS ♥ hihi. kantoila. setakat ni x hangit lg. smgt blogging ni.

Fikri said...

hangit la kueh tu jpg.. hehe.

sergeant keroro said...

hehe, dah lama tak buat kuih raya. beli jek sekarang :P

NasZ said...

salam..dah tag awak dalam giveaway salwaismail..hehe..

http://mohdnaser.blogspot.com/2011/08/slw-2nd-giveaway.html

cik najihah said...

semangat berblog tu.hahaha
jangan hangus sude

Wani said...

dah lama tak buat kuehhhh, buat pun sikit. sekarang beli jekkk. hihi

selamat hari layewwwww :)

Aimifiqa said...

@Fikri hihi. kalau hangit naye la nnt. kene marah ngn mak. hihi

@sergeant keroro hihi. best wat kuih raya. tapi penat dan berbaloi la.

@NasZ hhi. tengs ya

@cik najihah hihi. tula.

Aimifiqa said...

@Wanihihi. selamat hari raya!

asy faro said...

haha, brtul2! aku tggu kuih raye siap je, untuk makan, hehee

selamat hari raye..
salam kenal dr saye, asy faro.
senang2 lawat blog saye k bg komen mahupun kritikan. kalau suka bole la follow =)

amna said...

rajinnya..
mesti sedap kuih2 yg dihasilkan dengan air tangan ibu n anak2 :)

SELAMAT HARI RAYA!

Aimifiqa said...

@asy faro hihi. ni kes tolong gak..tolong makan~ hahaha

@amna hihi, sedaaap sgt. hiih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...